Hardloopdip? Met deze drie tips kom je er zo weer uit!

20-11-2015


Elke hardloper heeft wel eens een periode waarin hij of zij minder actief is. Een drukke periode op werk, last van langlopende blessures, of simpelweg niet voldoende motivatie om van de bank af te stappen. Voordat je het weet is hardlopen ineens geen prioriteit meer en ben je alleen nog bezig met andere zaken. Slecht nieuws: je hebt een hardloopdip te pakken. Lees hier hoe je binnen no-time uit je dip bent en weer in beweging komt.


Tip 1. Nieuwe omgeving
Steeds hetzelfde rondje hardlopen is niet voor iedereen even motiverend. Pak eens de trein naar een ander station en ga hardlopend naar huis. Zo daag je jezelf uit in een nieuwe omgeving en is het ook nog eens heerlijk om weer thuis te komen.


Tip 2. Hardloopmaatje
Sommige mensen vinden het heerlijk om alleen te lopen, maar het kan op den duur wel wat saai worden. Via verschillende sites en apps kun je in contact komen met een hardloopmaatje of hardloopgroepje bij jou in de buurt. Samen hardlopen kan ontzettend motiverend werken. Push elkaar tot het uiterste, of klets juist lekker bij tijdens een wat minder intensieve run.


Tip 3. Beloon jezelf
Vind een beloning die jou motiveert om weer in beweging te komen. Koop eens een nieuw paar hardloopschoenen, of schaf die flitsende hardloopoutfit aan.


Op zoek naar nog meer tips? Volgende week geven we er nog drie weg, dus blijf de website in de gaten houden.