De kracht van wandelen

11-01-2017

Meer bewegen staat al jaren in de top drie meest genoemde goede voornemens, nu moet dit nog worden uitgevoerd. Wandelen kan overal: door de stad, door het bos of over het strand! Twijfel jij nog? Lees dan snel de voordelen die wandelen met zich meebrengt. Succes en veel plezier met meer bewegen.
Dat wandelen gezond is, is algemeen bekend, maar hoe gezond is dit nou precies? Wij hebben het voor jullie op een rijtje gezet. 
De beweegnorm in Nederland ligt op 30 minuten per dag. Met maar 30 minuten bewegen per dag kunnen de symptomen van depressiviteit afnemen met 36%, het risico op hartaandoeningen wordt drastisch verlaagd en de kans op diabetes minder. Al bij twee uur wandelen per week verlaag jij je kans op een beroerte met maar liefst 30%. Wandelen fungeert ook goed als geheugentrainer! Bij drie keer per week 40 minuten wandelen wordt het hersengedeelte beschermt dat zorgt voor een goede planning en geheugen. 
Door veel te wandelen is de kans groot om zelfs jouw levensduur met twee jaar te verlengen. Er is onderzocht dat deze kans zelfs toeneemt wanneer jij 75 minuten per week stevig wandelt. Het risico op hartaandoeningen wordt ook drastisch verlaagd wanneer je actief wandelt. 
Waar wacht je nog op? Bekijk snel onze station wandelingen onder het kopje ‘Wandelingen’ in de menubalk!